Dags för en förändring!

Livet handlar en del om att kunna klara dom jobbiga perioderna i sitt liv och att kunna finna en balans i sig själv. Hur ska du annars kunna se dig själv på det sättet du verkligen vill om inget i din omgivning är balanserat. Jag tänker exempelvis på relationer i sin vardag, jag har svårt för nya relationer just för att jag inte finner ett stop i mig själv när jag talar om mig själv till andra. Det finns inget i mitt liv som är ”censur” eller som är pinsamt nog att berätta, jag har tappat det ”morala” stopet för att berätta någon som är så privat om mig själv. Jag har även svårt att veta vad som är stop för min mage, jag äter tills jag nästan spyr. Det är som att jag äter för att jag tror att det inte finns någon morgondag. En viss del av mig äter för att jag tycker att det är gott och en annan del äter för att dämpa en ångest inom mig. Den ångesten är min kropp. Att väga 85 kilo på 176 cm är lite för mycket enligt mig. Visst är min kropp stor på grund av min benstomme och att jag har väldigt lätt att få muskler, jag har aldrig varit en ”smal” tjej, aldrig. Min syn på mig själv gör att mina relationer till andra utanför min familj blir väldigt ytliga. Det är få som får komma under huden på mig och verkligen se mig falla ihop av smärta eller ångest. Jag låter människor behandla mig som en sko, jätte fin i början och efter ett tag när du väl gått i den skon ett tag så lessnar man och vill ha nytt. Jag låter mig utnyttjas av andra för att jag vill dämpa en ångest och jag finner aldrig ett ”nej det räcker nu!”

När jag väl tagit ett steg ur min kropp så har jag insett detta och så mycket mer, jag har därför valt att tala med en person utanför mina vardagliga relationer och min familj för att hjälpa mig själv. Hon fanns där och sträckte ut sin hand till mig och hon ville verkligen hjälpa mig att komma på benen igen efter så pass lång tid av självförnekelse och ångest. Jag har börjat sätta upp mål för mig själv och jag vill att jag själv ska se hur bra jag kan må av att nå dit jag vill med egen vilja och inte för att någon annan säger åt mig hur JAG ska leva mitt eget liv. Redo? Nu kör jag!

 

  1. Vardag och mål.
    Nu när skolan är slut har jag chansen att se livet i andra ögon, jag tänker därför välja att jobba i några år för att komma på benen själv. Jag tänker mig en egen lägenhet som bara jag bor i och som bara jag inrett. En ny bil som jag trivs med och som jag verkligen vill ha. Pengar att spara så jag kan betala av hyran när jag väl kommer in på Polishögskolan.
  2. Min egen kropp.
    Jag har valt att köra en kur då jag garanterat går ner i vikt till den målvikten JAG vill ha.
    En nergång på minst 10 kilo och sedan kunna bibehålla den vikten så länge jag kan, jag kan inte se den vikten hela mitt liv med tanke på att jag faktiskt har en tanke på att skaffa familj.
    Pengar ska även där läggas undan för att kunna betala för denna kur och för en fin tatuering på min vänstersida, jag lovade mig själv redan innan att jag skulle ner i vikt och sedan kunna göra en fin tatuering som beskriver mitt liv på mina 20 år som en ung kvinna.
    Håret ska sparas ut så att jag kan känna det smeka min rygg och eventuellt så ska jag låta mina lockar komma fram igen. Det mörka håret ska självklart finnas kvar eftersom att jag trivs i det. Min färg på kroppen ska vara densamma, det är fint och snyggt med en brun färg till brungröna ögon och mörkt hår.
  3. Min syn på mig själv.
    Jag har lovat mig själv att verkligen ta tag i mig själv på alla sätt, det gäller relationer i min vardag och privatlivet. Att finna det där ordet ”Nej” och att hitta gränsen i mig själv i olika situationer i mitt liv. Att tampas med det som trycker tillbaka min vilja att leva ett ”normalt” liv som en vanlig ung kvinna. Och att alltid se ljuset i den mörka tunneln jag befinner mig i ibland. Kunna greppa tag om mina ångest attacker när dom kommer smygande och det grundar ju i att greppa tag om sig själv på ett sätt som bara jag kan. Våga vara den jag egentligen är, och det är klart att många döljer sig bakom en viss mur, min plan är att riva ned min egen mur och blåtta mig själv för andra som känner mig.
  4. Helger och jobb.
    Jag tänker börja jobba heltid och skaffa egna kunder så att jag blir som en ”egen företagare”. Lönen är betydligt mycket bättre och mina jobbiga helger kan försvinna för evigt. Alkoholen ska nästintill bort, en gång i månaden är det utgång och inte mer. Helger ska annars spenderas på det sättet JAG vill och inte vad någon annan vill. Planering är a och o.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0