En fjärde dag och jag slipper kissa så mycket.. haha!

Den fjärde dagen är kommen ja tro det eller ej men jag lever. (haha) Visst är det svårt att inte sluta tänka på mat men dagarna går utan att jag ens tar något och tuggar på. Jag fick även göra mitt första toabesök på flera dagar och det chockade mig att jag ens behövde gå. (ursäkta mina detaljer, men det är ju bra att veta om man vill börja med detta att det är normalt) Och pigg är jag med, visst är det svårt att komma igång på morgonen men det har alltid varit en belastning för mig. Jag hade extremt ont i huvudet igår efter att jag städat min garderob, skjusat in mina grannar till stan och åkte till en vän på kvällen. Men efter några koppar te och frisk luft så kändes det helt ok. Jag tror att jag måste få i mig mer vatten under dagarna och lägga ner mitt ätande av tabletter som ska ”ta bort” min huvudvärk.

Jag har jobbat hela dag och det känns himla skönt att ha kunnat sätta sig själv i jobb utan att falla för frestelser. Visst stöter jag på dom hos mina tanter men där kan jag motstå dom på ett annat sätt. Det handlar mycket om att kunna se sin egen mål bild och den är viktig att komma ihåg, du får aldrig glömma hur du vill att din kropp ska se ut när du väl går på en sådan diet som att äta soppa i tre veckor. Det suger riktigt ordentligt att inte se sin kropp förändras men jag vet att det är på gång, visst så tar kroppen vattnet först och sedan ”angriper” fettet i min kropp och det tar TID. Ingenting kommer gratis. Du mäter dig och väger dig dagligen och försöker finna andra människor som avnjuter en pizza som vidriga och du inbillar verkligen dig själv att du kan SE hur den skadar kroppen dom har. Det är ett bra sätt att sporra sig själv, människor som äter onyttigt är vidriga och dom tror att dom ”belönar” sin kropp med sötsaker fast att dom egentligen straffar sin egen kropp. Hemskt.

Och ja, det har blivit en helt annan syn för mig på mat och jag har förändrats tankemässigt gentemot mat vilket jag kan glädjas åt många gånger, fast att jag andra gånger kan ångra att jag tänker så. Den riktiga utmaningen kommer att bli att hålla min mål vikt och att motstå frestelser som dyker upp i vardagen många gånger om. När jag får börja äta ordentligt med mat dvs en måltid vid lunch så kommer jag att börja träna lite mer igen. Min träning ligger i stort sätt på is, det jag kan välja mellan är tå övningar när jag borstar mina tänder, promenader på max 30 minuter, cykla till gymmet för att sola eller att göra magövningar. Jag vill lyfta mina vikter igen och jag ser fram emot att ha gått ned mina 10 kilo och sedan hålla det.

Imorgon bär det av till konferens med jobbet, motstå frestelser är vad jag ska lägga min fokus på. Ingen mat att tugga på utan bara dricka mina soppor, MUMMA!


Kommentarer
Postat av: Sara

Go you!! :D

2009-06-14 @ 17:27:37
URL: http://saraharjunen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0